English

Webcamconsult

Eenvoudige vervolgafspraken kosten vaak onnodig veel tijd. Het webcamconsult biedt hiervoor de oplossing. U heeft face-to-face gesprek met de arts, maar dan via een webcam. Hierdoor hoeft u niet naar het ziekenhuis te komen. 

 

Webcamconsult: veelgestelde vragen

Voor wie is een webcamconsult bedoeld?
Webcamconsulten zijn geschikt voor vervolgafspraken waarbij geen lichamelijk onderzoek nodig is. Dus voor afspraken waarbij u niet aanwezig hoeft te zijn in het ziekenhuis, maar waarbij het wel prettig is om elkaar te zien.

 

Ik heb met mijn zorgverlener een webcamconsult gepland. Wat moet ik nu doen?
U krijgt per e-mail een bevestiging van de afspraak toegezonden. In deze mail vindt u alle informatie ter voorbereiding op het webcamconsult. Via een link in de mail komt u op de afgesproken tijd terecht in de virtuele ‘wachtkamer’ van het consult.

 

Kan ik iemand anders laten meekijken?
Ja, u kunt een familie lid of mantelzorger mee laten kijken.

 

Zijn mijn gegevens veilig?
Ja. Webcamconsult is NEN 7510 compliant. Dit betekent dat wij er alles aan doen om de communicatie tussen u en de zorgverlener te waarborgen op een hoog niveau van kwaliteit en veiligheid.

 

Wat heb ik nodig?
Een computer (met Chrome of Firefox browser) of een tablet dan wel smartphone (Apple iOS of Android) met een webcam en microfoon. Voor de smartphone en de gangbare tablets dient u alleen onze app te downloaden in de store. Zoek op ‘webcamconsult’.  Let erop dat u hierbij als patiënt of patiënt de gewone versie downloadt; niet de pro-versie.

 

Moet ik software installeren?
U hoeft geen software te installeren op uw computer. Voor gebruik op smartphone of tablet download u de app.

 

Geen e-mail gekregen?
Treft u de e-mail niet aan in uw inbox, dan kunt u hem eventueel vinden in de spambox of reclamebox van uw e-mailprogramma. Indien u geen mail heeft ontvangen neem dan contact op met de polikliniek waar u onder behandeling bent.

 

Wat zijn de systeem eisen?

PC, laptop:

  • Geïnstalleerde webcam, met actuele drivers en microfoon (let erop dat uw volume aan staat)
  • Browser ten minste: Chrome v23, Mozilla Firefox v22, Opera v18, IE explorer 10

iPads en iPhones:

  • iPhone 4/ 4S / 5 /5S/6
  • iPod Touch 5+
  • iPad 2 / 3 / 4 / Mini/ Air IOS 5 of hoger 

Tablets en smartphones met Android:

  • Android 4.0+ op een smartphone/tablet met webcam
 

Wat doe ik als ik niets hoor?
Check het geluid van uw apparaat, staat het volume aan? Als het niet lukt, neem dan telefonisch contact op met uw zorgverlener.  

 

Wat doe ik als ik me te laat aanmeld?
Bel in dat geval even met de polikliniek waar uw afspraak gemaakt is.

 

Gaat deze afspraak van mijn eigen risico af net zoals een vervolgconsult?
Een vervolgconsult via de webcam wordt gezien als een consult net zoals in de spreekkamer. Vergoeding door uw zorgverzekeraar is dus hetzelfde.

 

Ik heb een afspraak gemaakt voor een webcamconsult, maar ik heb de verkeerde browser op mijn computer thuis. Wat moet ik doen?
Als het u niet lukt om de technische voorbereidingen voor het webcamconsult te treffen, bel dan met de polikliniek en maak een afspraak voor een vervolgconsult in het ziekenhuis.

E-mail de webmaster

Meer MMC websites: