English

Veelgestelde vragen

Adreswijziging doorgeven

Ik ben verhuisd en wil mijn adreswijziging doorgeven aan het ziekenhuis.

U kunt uw adreswijziging doorgeven bij de servicepas/infobalie de eerstvolgende keer dat u in het ziekenhuis komt. Als u op korte termijn niet in het ziekenhuis komt kunt u uw adreswijziging ook per e-mail doorgeven aan zapatient@mmc.nl. Vermeld ook uw geboortedatum.

 

Afspraak medisch specialist

Kan ik zelf een afspraak maken bij de medisch specialist?

U kunt zelf een afspraak maken bij de medisch specialist. U heeft daarvoor wel een verwijsbrief nodig van uw huisarts. Als u al onder behandeling bent van een medisch specialist dan is een nieuwe verwijzing niet nodig wanneer u een controleafspraak bij diezelfde medisch specialist wilt maken. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de polikliniek van de medisch specialist. De contactgegevens van de verschillende poliklinieken vindt u in dit overzicht.

 

Bereikbaarheid

Hoe kan ik het MMC bereiken?

Op de pagina routebeschrijving vindt u informatie over een bezoek aan ons ziekenhuis met de auto of met het openbaar vervoer.

 

Bezoektijden

Wanneer kan ik een patiënt bezoeken?

Op de pagina bezoektijden vindt u informatie over de bezoektijden .

 

Dossier bewaartermijn

Hoe lang wordt mijn medisch dossier bewaard door het ziekenhuis?

Wettelijk gezien moet uw medisch dossier 15 jaar bewaard worden door een ziekenhuis. In het MMC wordt uw dossier 20 jaar bewaard.

 

E-mailadres zorgprofessional

De e-mailadressen van medisch specialisten en andere zorgprofessionals zijn meestal niet openbaar. Wilt u een e-mail sturen aan een medisch specialist of zorgprofessional, stuur dit dan naar ikhebeenvraag@mmc.nl.

Let op: Het is niet mogelijk om via de mail medisch inhoudelijke vragen te stellen. Ook is het wettelijk niet toegestaan om medisch inhoudelijke gegevens van patiënten via een onbeveiligde mailverbinding uit te wisselen. Stel vragen over uw gezondheidstoestand of diagnose aan uw arts tijdens een persoonlijk gesprek, of bel met de polikliniek waar u onder behandeling bent.

 

Eten en drinken

Is er een mogelijkheid om in Máxima Medisch Centrum te eten?

Op beide locaties bevindt zich op de begane grond een bezoekersrestaurant. De openingstijden van het restaurant zijn afgestemd op de algemene bezoektijden. Buiten deze openingstijden kunt u terecht bij koffie- en snackautomaten.

 

Huisdieren

Met uitzondering van blindengeleidehonden en soho honden is het niet toegestaan om huisdieren mee te nemen in het ziekenhuis. Er zijn echter ruimten waar blindengeleidehonden of hulphonden niet binnen mogen i.v.m. hygiëne. De patiënt dient zelf ervoor te zorgen dat de begeleiding van (en de zorg voor) een blindengeleidehond of hulphond tijdens onderzoek of behandeling door iemand wordt overgenomen. Dit behoort niet tot de taak van medewerkers.

 

Informatiefolders

Ik ben op zoek naar een informatiefolder over een ziektebeeld of behandeling in het MMC. Waar kan ik deze folders vinden?

Bekijk alle patiëntenfolders (en print deze eventueel thuis uit).

 

Internettoegang

Kan ik gebruik maken van het internet als ik opgenomen word?

Het MMC beschikt over een gratis WiFi-hotspot. Accepteer de voorwaarden.

 

Jaarverslag

Kan ik het jaarverslag van MMC inzien?

Ja, dat kan. Ga naar jaarverslagen.

 

Kosten van een behandeling

Waar vind ik meer informatie over de kosten van een behandeling?

Ga naar het overzicht tarieven behandelingen.

 

Medisch specialist kiezen

Kan ik zelf een medisch specialist kiezen?
Als u voorkeur heeft voor een bepaalde medisch specialist proberen wij dit voor u te regelen. Geeft u dit wel door op het moment dat u de afspraak maakt.

 

Mobiele telefoon

Kan ik mijn mobiele telefoon gebruiken in het ziekenhuis?

Op de meeste poliklinieken en afdelingen mag u uw mobiele telefoon gebruiken. Uw mobiele telefoon mag niet aanstaan op plaatsen waar een verbodsbord of -sticker hangt. Wilt u tijdens het telefoneren rekening houden met de andere patiënten?

Respecteer ook de privacy van patiënten, bezoekers en zorgverleners. Vraag voor opname van beeld of geluid toestemming aan de betrokkene(n).

 

Opmerkingen/klachten

Waar kan ik terecht met opmerkingen en klachten?

Klachtenfunctionaris

 

Opname patiënt

Hoe kom ik erachter op welke afdeling een patiënt is opgenomen?

Wij raden u aan contact op te nemen met familie of vrienden van de patiënt. Vaak is er één contactpersoon die het bezoek regelt. U kunt ook contact opnemen met de receptie van het MMC via (040) 888 80 00.

 

Opvragen medisch/verpleegkundig dossier

Ik wil graag mijn medisch of verpleegkundig dossier inzien/opvragen. Hoe moet dat?

Inzage in uw medisch/verpleegkundig dossier vraagt u schriftelijk aan, per specialisme. U vult het inzageformulier in en stuurt het per post naar de polikliniek van uw medisch specialist. U krijgt bericht als het dossier voor u klaarligt. Op vertoon van uw legitimatiebewijs kunt u het dossier vervolgens op de polikliniek inzien. Ook kunt u tegen een geringe vergoeding kopieën mee krijgen.

 

Parkeertarieven

De parkeertarieven zijn op beide locaties van MMC gelijk. De tarieven gelden 24 uur per dag, er is geen onderscheid tussen een dag- en nachttarief.

  • 1e kwartier gratis
  • 15 tot 60 minuten € 1,00
  • Elke volgende 30 minuten € 0,50
  • Maximaal dagtarief € 4,00

 

Het 1e kwartier parkeert u gratis. Zowel in Veldhoven als Eindhoven zijn meerdere parkeerterreinen. Is het terrein waar u bent opgereden vol? Dan kunt u dit direct weer verlaten zonder hiervoor te hoeven betalen. Als u regelmatig bij MMC parkeert, geldt een gereduceerd tarief. Hiervoor haalt u bij de receptie een abonnementspas.

 

De kosten van een abonnement zijn:

  • Weekabonnement: 12,50
  • Maandabonnement: 16,50
  • Jaarabonnement: 43,00

 

Patiëntenpanel

Ik wil graag meedenken met MMC, kan dat?

Ja, dat kan door lid te worden van het klantenpanel.

 

Privacy

Hoe zit het met de privacy in Máxima Medisch Centrum?

De gegevens van patiënten zijn streng beveiligd. Als gegevens in het kader van kwaliteitsbewaking worden verzameld, wordt dit anoniem gedaan zodat de privacy van u als patiënt niet in gevaar komt. Heeft u bezwaar tegen het anoniem gebruik van uw gegevens dan kunt u dit kenbaar maken bij de medewerker van afdeling opname.

U heeft het recht om onderzocht en behandeld te worden buiten het gezichtsveld en gehoor van anderen. Bent u opgenomen op een meerpersoonskamer en wilt u meer privacy, dan kunt u dit aangeven bij de verpleegkundigen. Bij balies vragen wij u afstand te houden om de privacy van andere patiënten ook te respecteren.

 

Restmateriaal

Wat gebeurt er met mijn bloed en weefsel dat is afgenomen tijdens onderzoek?

Om te bepalen welke ziekte u heeft of hoe deze ziekte behandeld kan worden, is vaak nodig om bloed en/of weefsel af te nemen voor onderzoek. Na dit onderzoek blijft meestal bloed of weefsel over. Dit restmateriaal (bloed en/of weefsel) wordt (anoniem) gebruikt voor wetenschappelijk onderzoek en onderwijs. Het is mogelijk dat u niet wilt dat uw bloed of weefsel wordt gebruikt voor wetenschappelijk onderzoek en onderwijs. Wij vragen u in dat geval vriendelijk dit duidelijk kenbaar te maken bij uw specialist. Hij geeft uw wens door aan het laboratorium. Meer informatie vindt u ook op http://www.uwbloedserieus.nl/goedgebruik.php

 

Röntgenfoto opvragen

Ik wil graag mijn röntgenbeelden opvragen, kan dat?

Ja, u kunt tegen betaling een (digitale) kopie opvragen van uw röntgenbeelden. U doet dit door het inzageformulier (aanvraagformulier en de eenmalige bankmachtiging) in te vullen. Dit formulier kunt u afgeven bij de afdeling radiologie. Vaak kunnen zij de beelden direct voor u op een CD branden.

 

Second opinion

Heb ik recht op een second opinion?

Ja, lees hier meer over uw rechten en plichten. Als u een second opinion wilt, kunt u dit aanvragen bij uw medisch specialist. Hij zal u hierin begeleiden. U kunt ook uw huisarts een verwijsbrief vragen voor een second opinion.

 

Servicepas/ponsplaatje

Is mijn servicepas op beide ziekenhuislocaties geldig?

Ja, de servicepas is op beide locaties te gebruiken.

 

Werken bij MMC of stage lopen

Ik wil graag werken/stage lopen bij Máxima Medisch Centrum, kan dat?

Alle informatie over vacatures en stage lopen bij het MMC vindt u op www.werkenbijmmc.nl

 

Tolk/ vertalen

Wat kan ik doen als ik de Nederlandse taal niet goed beheers en ik toch een Nederlandstalige specialist moet bezoeken?

Wij raden u in dat geval aan om iemand mee te nemen naar de specialist die voor u kan vertalen. Als dit niet mogelijk is kunt u contact leggen met het tolk en vertaalcentrum. Zij kunnen wat de specialist zegt voor u vertalen. U heeft hiervoor wel een mobiele telefoon met speakerfunctie nodig.

Let op: de kosten die verbonden zijn aan deze service zijn voor uw eigen rekening.

 

Vraag over een factuur

Ik heb een vraag over een rekening die ik thuis heb gekregen van het Máxima Medisch Centrum of van mijn zorgverzekeraar. Bij wie kan ik hiervoor terecht?

Bekijk de vragen en antwoorden op ' Veel gestelde vragen over uw factuur'. Staat uw vraag er niet tussen of wenst u meer informatie, dan kunt u contact opnemen met onze zorgadministratie, afdeling facturatie: tel. (040) 888 91 10.

 

Vrijwilligerswerk

Ik wil graag vrijwilligerswerk doen bij het MMC, kan dat?

Vrijwilligers spelen een belangrijke rol binnen het MMC. Ze vervullen taken die vaste medewerkers niet altijd kunnen doen. Lees meer over vrijwilligerswerk in het MMC.

 

Wachttijden

Wat zijn de wachttijden op dit moment?

Voor de meest recente wachttijden van Máxima Medisch Centrum verwijzen wij u naar het overzicht toegangs- wachttijden.

E-mail de webmaster

Meer MMC websites: