Cliëntenraad

De cliëntenraad vertegenwoordigt de gemeenschappelijke belangen van cliënten en patiënten binnen MMC. De cliëntenraad handelt vanuit de visie dat de belangen van cliënten het beste worden behartigd als het (wettelijk) adviesrecht zo goed mogelijk wordt benut. In de Medezeggenschapsregeling is formeel geregeld waarover de cliëntenraad binnen MMC zeggenschap heeft. De cliëntenraad heeft ervoor gekozen de aandacht vooral te besteden aan zaken die direct het belang van de cliënt betreffen: kwaliteit en veiligheid van de zorg, in brede zin en gastvrijheid. Adviesaanvragen uit de organisatie worden beoordeeld vanuit het cliëntperspectief: soms leidt dat tot bijstelling van het voorstel, soms ook tot een ongevraagd advies of een initiatief. Het werk van de cliëntenraad is niet altijd even zichtbaar, maar heeft in zijn uitwerking meestal wel een gunstig effect op de positie van de cliënt. En dát is wat uiteindelijk telt.

De cliëntenraad bestaat uit acht leden. Deze hebben allemaal grote affiniteit met de gezondheidszorg en MMC in het bijzonder. De Cliëntenraad vergadert 12 keer per jaar, waarvan zes keer met de raad van bestuur. Onderwerpen die aan bod komen kunt u lezen in het Jaarverslag Cliëntenraad 2022 (PDF) en/of  Jaarverslag Cliëntenraad 2022 (PDF Kort). Naast de contacten met alle geledingen binnen het ziekenhuis heeft de cliëntenraad intensief contact met cliëntenraden van andere ziekenhuizen, het Landelijk Steunpunt cliëntenRaden (LSR), Zorgbelang Brabant en de Nederlandse Patiënten en Consumenten Federatie (NPCF).

Samenstelling


Van links naar rechts: Jean-Marie Vullings; Susan Gielens; Jacqueline Melis; Inge van den Borne; Geert-Jan van Hal; Maurice Meijers; Raf Daenen; Hetty van Hoof

Opmerkingen en suggesties

De cliëntenraad stelt het op prijs om vragen, opmerkingen en/of suggesties van cliënten/patiënten, familie en omgeving te ontvangen.

CR is alleen bereikbaar via mail: Clientenraad@mmc.nl